OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
Online Video Tutorial:Monologue or Dialogue? (A pilot study)
Citace
KORYTÁŘOVÁ, S. Online Video Tutorial:Monologue or Dialogue? (A pilot study).
In:
English Discourse Studies in the Times of Change 2016-09-12 Brno.
Brno: Masarykova univerzita, 2017. s. 55-73. ISBN 978-80-210-8821-4.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Počet stran:
19
Strana od:
55
Strana do:
73
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-210-8821-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
English Discourse Studies in the Times of Change
Sborník:
Název nakladatele:
Masarykova univerzita
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
speaker-audience interaction, technology-mediated interaction, personal perspective, video tutorial, remote tutoring
Popis v původním jazyce:
This contribution attempts to describe the emerging genre of online video tutorial, focusing primarily on the Halliday's interpersonal metafunction. Since one of the objectives of the research is to establish to what extent the asynchronicity of speaker-audience interaction influences the means of interaction, a comparative analysis of lectures (given to an immediate audience) and video tutorials (intended for a mediated audience) on differential and integral calculus is performed. A modified version of Vassileva's (2005) analysis of direct speaker-audience address is employed; possible correlations between technical means and interactional skills are discussed. The analysis is accompanied by a brief commentary on micro-speech acts, the usage of imperative, and the employment of inclusive we.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/17:A1901UE0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules