OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Pracovní angažovanost učitelů: některé psychologické souvislosti.
Citace
Paulík, K. Pracovní angažovanost učitelů: některé psychologické souvislosti..
In:
Gregar, A. (Ed.). Sborník příspěvků z 16. ročníku mezinárodní konference PPaO konané ve dnech 24. - 25. května 2017 ve Zlíně. Pracovní potenciál a jeho proměny v čase 2017-05-24 Zlín.
Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2017. s. 469-473. ISBN 978-80-7454-714-0.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Psychologie
Number of pages:
10
Page from:
469
Page to:
473
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-7454-714-0
ISSN code:
Proceedings title:
Gregar, A. (Ed.). Sborník příspěvků z 16. ročníku mezinárodní konference PPaO konané ve dnech 24. - 25. května 2017 ve Zlíně. Pracovní potenciál a jeho proměny v čase
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Tomáše Bati
Place of publishing:
Zlín
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Zlín
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
teacher work engagement, personality, job satsfaction work meningfulness
Annotation in original language:
Příspěvek je orientován na vztah k práci učitelů, tedy protagonistů profese, u níž se předpokládá vysoké pracovní zaujetí i nasazení, s ohledem na některé podstatné psychologické souvislosti. Pozornost je věnována zejména pojmu pracovní angažovanosti a příbuzným pojmům a vztahům pracovní angažovanosti v učitelské profesi a osobnostních vlastností, věku učitelů, jejich, subjektivního hodnocení práce a pracovních podmínek (pracovní spokojenost, percipovaná náročnost učitelské profese a pracovní smysluplnost). Provedeného dotazníkového výzkumu se zúčastnilo 317 učitelů základních a středních škol. Výsledky naznačují, že ochota k plnému zaangažování učitelů ve své práci podle očekávání pravděpodobně souvisí s osobnostními rysy, zejména neuroticismem a extraverzí, s pracovní spokojeností a pocitem smysluplnosti vlastní práce.
Annotation in english language:
The paper is focused on the relationship the work of teachers, therefore, the protagonists of the profession, which is expected high work passion and commitment, with regard to some substantial psychological consequences. Attention is focused on the concept of work engagement and the related concepts and relationships of the work engagement in the teaching profession and personality traits, age of teachers, their subjective evaluation of work and working conditions (job satisfaction, the perceived demands of the teaching profession and meaningfulness). Conducted a questionnaire survey was attended by 317 teachers from elementary and secondary schools. The results suggest that the willingness to fully engaging teachers in their work as expected, probably related to personality traits mainly neuroticism and extraversion, job satisfaction and a sense of meaningfulness of their work.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/17:A1801S92
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules