OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Predikce chování zákazníků pomocí fuzzy-expertního systému
Citace
Frankeová, M., Farana, R. a Walek, B. Predikce chování zákazníků pomocí fuzzy-expertního systému.
In:
Informatika XXX/2017 2017-01-16 Luhačovice.
Brno: Ústav informatiky PEF MENDELU v Brně, 2017. s. 23-24. ISBN 978-80-7509-512-1.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Informatika
Počet stran:
2
Strana od:
23
Strana do:
24
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7509-512-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Informatika XXX/2017
Sborník:
Název nakladatele:
Ústav informatiky PEF MENDELU v Brně
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Luhačovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
customer, behaviour, prediction, fuzzy-expert system
Popis v původním jazyce:
Problematika modelování chování zákazníků je v současné době řešena různými způsoby. Přitom je významným prvkem plánování zásob v prodejních systémech, protože může významně přispět ke snížení zásob a tím současně snížení nákladů na prodej. Strategie řízení zásob se opírá o několik moderních metod, mezi nimiž významnější jsou dvě, metoda ABC a JIT. Obě vycházejí ze statistických analýz za sledované období, metoda JIT byla základem pro současné systémy řízení jako TPS či Lean manufacturing [Rother]. Pro modelování systémů je možné s výhodou využít také expertní systémy [Dvořák], [Pokorný], při využití znalostí expertů pak s výhodou využíváme fuzzy logiku [Zadeh], [Zadeh, Kacprzyk], protože při popisu svých znalostí používají nejsnáze nástroje přirozeného jazyka [Novák]. Řešitelský tým pracuje na této problematice již delší dobu s dobrými výsledky [Walek, Farana], [Frankeová].
Popis v anglickém jazyce:
Customer behaviour modelling is actually realized by many different methods. It is an important tool in modern trade planning systems because it can contribute significantly to reduce the stock and also to reduce the cost of sales. Stock management strategy is based on several modern methods, like ABC and JIT. Both are based on statistical analyses for the reporting period, the method JIT was the basis for the current management systems such as TPS and Lean manufacturing [Rother]. Expert systems can also be advantageously used for system modelling purposes [Dvorak] [Pokorny]. Because they are based on expert knowledge, they advantageously use fuzzy logic [Zadeh] [Zadeh, Kacprzyk], the expert knowledge can be very easily described by natural language [Novak]. The research team has been working on these problems for a long time with good results [Walek, Farana], [Frankeová].
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules