OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Didaktická vybavenost učebnic pro tematický okruh Lidé a čas v primární škole
Citace
Šimik, O. Didaktická vybavenost učebnic pro tematický okruh Lidé a čas v primární škole.
In:
Sapere Aude 2017 - působnost pedagogiky a psychologie: Sapere Aude 2017 2017-05-17 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2017. s. 79-87. ISBN 978-80-87952-19-1.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
79
Strana do:
87
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-87952-19-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sapere Aude 2017
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sapere Aude 2017 - působnost pedagogiky a psychologie
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
didactic capabilities, textbook, Homeland study, Man and His World, primary school, research
Popis v původním jazyce:
Příspěvek popisuje výzkum didaktické vybavenosti 11 vlastivědných učebnic z 6 nakladatelství určených pro 4. a 5. ročník pro tematický okruh Lidé a čas. Celkový koeficient didaktické vybavenosti zkoumaných učebnic dosáhl hodnot od 61,1 % (Fraus) do 43,1 % (Alter). Rozdíly v didaktické vybavenosti mezi zkoumanými učebnicemi existují, avšak až na výjimečné případy se tyto rozdíly neprokázaly jako statisticky významné, a to ani mezi ročníky. Jako nejsilnější stránka didaktické vybavenosti učebnic se jeví obrazové komponenty (přes 80 %), naopak verbální komponenty (45,8 %), resp. aparát řídící učení (47,4 %) se jeví jako nejslabší. Didaktická vybavenost zkoumaných učebnic pro dějepisnou část vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět je velmi podobná a nebude nejspíše rozhodujícím kritériem pro jejich výběr učiteli.
Popis v anglickém jazyce:
The paper describes the research of didactic capabilities of 11 textbooks from 6 publishing houses designed to the 4th and 5th class for the thematic field People and Time. The total value of didactic capabilities of the textbooks studied ranged from 61.1 % (Fraus) to 43.1 % (Alter). There are differences in didactic capabilities between the textbooks studied, but only in exceptional cases these differences did not prove statistically significant, even between classes. Visual components (over 80 %) appear as the strongest aspect of the didactic capabilities of the textbooks, while verbal components (45.8%), respectively the management learning components (47.4%) seems to be the weakest. The didactic capabilities of the researched textbooks for the historical part in the educational field Man and His world are very similar and will probably not be the decisive criterion for theirs choice by teachers.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules