OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Výzkum vztahu mezi kreativitou žáků základních a středních škol a jejich profesním zaměřením
Citace
Malach, J. a Kristová, K. Výzkum vztahu mezi kreativitou žáků základních a středních škol a jejich profesním zaměřením.
In:
Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczyciel: Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli 2016 Krakow.
Krakow: gRUPA TOMANI, 2016. s. 194-208. ISBN 978-83-63873-22-6.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
16
Strana od:
194
Strana do:
208
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-83-63873-22-6.
Kód ISSN:
Název sborníku:
Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
gRUPA TOMANI
Místo vydání:
Krakow
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczyciel
Místo konání konference:
Krakow
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
creativity, Urban's figurative test of creativity, professional focus,Holland's theory of career development, the RIASEC method
Popis v původním jazyce:
Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivostižáků základních a středních škol a jejich preferencemi určitých profesních oblastí.Tento záměr vyžadoval nejdříve testování pomocí Urbanova figurálního testuúrovně tvořivých schopností žáků a následně zjištění jejich profesního zaměřenípomocí online Testu volby povolání, jehož základem je Hollandova teorie profesníhovývoje a kariérové volby. Na dvou souborech žáků základních a středníchškol byly zjištěny a porovnány hodnoty obou proměnných, byly zjištěnyhodnoty tvořivosti žáků podle pohlaví a stupně škol a porovnány s hodnotamietalonových souborů. Byla posouzena zaměřenost žáků na konkrétní profesníoblasti rovněž podle pohlaví a stupně školy. Bylo také zkoumáno, zda žáci s vysokounebo nízkou úrovní tvořivosti inklinují k profesním oblastem v souladus tím, nakolik vyžadují pro výkon příslušných povolání tvořivé schopnosti.
Popis v anglickém jazyce:
The aim of the study was to find out whether there is a relationship between the tested level of creativity pupils of primary and secondary schools and their preferences in certain professional fields. This intention first required testing using Urban's figural test levels of pupils' creative abilities and consequently their professional orientation using the Online Job Test, based on Holland's career theory development and career choices. In two sets of primary and secondary pupils schools were identified and the values of the two variables were found values of pupils' creativity by gender and school level and compared with values standard files. The focus of pupils on a specific profession was assessed regions by gender and school level. It has also been investigated whether students with high or low levels of creativity are tilted to professional areas in line to the extent they require creative capacities to perform the respective professions.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules