OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce
Citace
Svobodová, J. Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce.
In:
J. Svobodová a kol..
Principy a cesty školní výuky českého jazyka.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 122-145. ISBN 978-80-7464-951-6.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-951-6
Název knihy v originálním jazyce:
Principy a cesty školní výuky českého jazyka
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
1.:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
J. Svobodová a kol.
Počet stran:
23
Počet stran knihy:
176
Strana od:
122
Strana do:
145
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
syntactic spelling, school teaching, Czech spelling rules, punctuation spelling
Popis v původním jazyce:
Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.
Popis v anglickém jazyce:
Syntactic spelling in the theory and school teaching is the title of the following chapter written by Jana Svobodová. The text summarizes the theoretical background and principles of the contemporary state of syntactical spelling, codified by the Czech spelling rules (Pravidla českého pravopisu). It focuses on the current state of teaching punctuation, the textbook concept of this issue and persistent problems associated with the punctuation spelling. The author draws attention to specific mistakes and inconsistencies in the most commonly used textbooks and some inappropriately chosen texts they include.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A1801OQW
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules