OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název
*
:
Principy a cesty školní výuky české literatury
Citace :
Hrdličková, M. Principy a cesty školní výuky české literatury.
In:
Principy a cesty školní výuky české literatury.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 30-46. ISBN 978-80-7464-956-1.
Podnázev :
Rok
*
:
2017
Obor
*
:
Pedagogika a školství
Forma vydání
*
:
Tištená verze
Kód ISBN
*
:
978-80-7464-956-1
Název knihy v originálním jazyce
*
:
Principy a cesty školní výuky české literatury
Název edice a číslo svazku
*
:
Neuveden
Místo vydání
*
:
Ostrava
Název nakladatele
*
:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno :
v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran
*
:
16
Počet stran knihy
*
:
112
Strana od
*
:
30
Strana do
*
:
46
Počet výtisků knihy
*
:
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
nonsense, nonsense poetry, adult reader, literary didactic
Popis v původním jazyce
*
:
Studie se zaměřuje na tvůrčí oblast básnického nonsensu. Pokouší se o úvahu nad možností působení básnického nonsensu v recepci starších dětí. Obecnou hypotézu doplňuje průhledem po současné knižní produkci, která se vrací jednak ke klasickým nonsensovým dílům a tvůrcům, jednak objevuje nová autorská pojetí. V přehlídce zaujmou zvláště tituly nakladatelství Meander, kde dostává nonsens největší prostor. Analýzou vybraných textů studie konkretizuje výchozí úvahu a rozšiřuje ji směrem k literárněvýchovné praxi na 2. stupni ZŠ. S tím koresponduje i zběžná přehlídka dvou aktuálně užívaných čítankových řad s cílem zachytit četnost, autorské zastoupení a způsob práce s nonsensově laděnými verši. Studie ověřuje tezi, že básnický nonsens smysl ve čtenářství mládeže má a v rámci literární výchovy dokonce může sloužit realizaci konkrétních didaktických výstupů.
Popis v anglickém jazyce
*
:
The study summarizes the previous knowledge of the literary and theoretical definition of nonsense and its development in the literary production of the world and Czech authors. Out of the Czech nonsense, author selects several titles published by the Meander, publishing house for analysis. The study has also a didactic dimension, the author follows occurence of nonsense poetry in the reading books for 2nd stage of elementary schools, evaluates selection of these texts and outlines possibilities of their usage in teaching.
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules