OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Očekávání studentů od praktické složky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Citace
Krpec, R. a Jirotková, D. Očekávání studentů od praktické složky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ.
In:
Primárne matematické vzdelávanie - teória, výskum a prax 2017-04-26 Tále, Slovensko.
Banská Bystrica: UMB Banská Bystrica, 2017. s. 72-75. ISBN 978-80-557-1236-9.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
72
Page to:
75
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-557-1236-9
ISSN code:
Proceedings title:
Primárne matematické vzdelávanie - teória, výskum a prax
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
UMB Banská Bystrica
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Conference venue:
Tále, Slovensko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Faculty teacher, math teacher, professional practice, supervising teacher, teacher preparation
Annotation in original language:
Článek je věnován prvním výsledkům výzkumu, který se zabývá identifikací podnětů, pohnutek a motivací studentů přispívajících k posunům přístupu k vyučování matematice v pregraduální přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ. Na základě dotazníkového šetření získáváme zkušenosti a očekávání studentů ? budoucích učitelů ? před a po realizaci jednotlivých profesních praxí. Cílem výzkumu je změna pojetí profesní pregraduální přípravy na výuku matematiky v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Ostravské univerzity.
Annotation in english language:
In this paper, the first part of the research of expectations of the undergraduate students from the practical aspects of a preparation in a mathematics teaching for the first level of primary schools is presented. These expectations are consisted of an identification of incentives, motives and motivations of the undergraduate students for the purposes of an improvement of the approach to the mathematics teaching. The experiences and expectations of students are investigated before and after their professional practice using the method of a questionnaire construction. The aim of the research is a change in the concept of the professional undergraduate preparation of the mathematics teaching. The research is focused on the field of study Teaching for Primary Schools ? Level 1 at Faculty of Education od University of Ostrava.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules