OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Preparation and Instruction in MOOC
Citace
Kostolányová, K., Malach, J., Nagyová, I. a Prextová, T. Preparation and Instruction in MOOC.
In:
ICTE2017: Information and Communication Technology in Education 2017-09-04 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 70-75. ISBN 2464-4919.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
70
Strana do:
75
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
2464-4919
Kód ISSN:
2570-7019
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE2017
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
MOOC, distance learning, video tutorial, evaluation
Popis v původním jazyce:
MOOC (Massive Online Open Courses) are a modern solution for supporting distance learning which was made possible by the availability of the Internet and the development of multimedia. Within the scope of the IRNet project (www.irnet.us.edu.pl), which is being conducted by the University of Ostrava and a number of universities from other countries, the MOOC course ?ICT tools for e-learning? was created. Each of the participating parties was responsible for creating one module aimed at a current topic in the field of ICT in education. Therefore, the course consists of modules which represent independent units. The complex course is available to students from all universities.The paper analyzes possible approaches to creating an MOOC which were used by the project partners in creating the course. Moreover, the paper focuses on the structure of the individual modules and the use of multimedia elements, especially video recordings (how to present the curriculum using different types of video formats). Furthermore, the paper also analyzes tests and test questions, which are the self-evaluation part of an MOOC.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules