OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Vybrané motivační charakteristiky studentů psychologie
Citace
Mlčák, Z., Cabák, D. a Nečekalová, K. Vybrané motivační charakteristiky studentů psychologie.
In:
Sociálne procesy a osobnosť 2016 2016-09-12 Sociálne procesy a osobnosť 2016.
Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie, 2017. s. 380-386. ISBN 978-80-88910-55-8.
Subtitle
Publication year:
2017
Obor:
Psychologie
Number of pages:
7
Page from:
380
Page to:
386
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-88910-55-8
ISSN code:
Proceedings title:
Sociálne procesy a osobnosť 2016
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ústav experimentálnej psychológie
Place of publishing:
Bratislava
Country of Publication:
Název konference:
Místo konání konference:
Sociálne procesy a osobnosť 2016
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
motivation, egocentric and allocentric motives, psychology students
Annotation in original language:
Článek informuje o některých konkrétních egocentrických a allocentrických motivech studentů psychologie pro studium tohoto oboru, které byly získány v rámci širšího výzkumu jejich osobnostních charakteristik. Dotazníkové výsledky ukazují, že egocentrické motivy jsou pro studenty více významné, než allocentrické motivy, nicméně oba druhy motivů tvoří velmi podstatnou bázi jejich interní akademické motivace.
Annotation in english language:
The article informs about some concrete egocentric and allocentric motives of psychology students for studying of this field that was obtein within the frame of wider research of their personality characteristics. Ouestioniare findings indicate that egocentric motives are for students more important than allocentric motives, nevertheless both kinds of motives create substanial base of their intrinsic academic motivation.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/17:A1801N54
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules