OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Ústav pro výzkum a aplikace fuzzy modelování (94410)
Název:
EVALUATING QUALITY OF LEARNING AT UNIVERSITY USING EXPERT SYSTEM
Citace
Walek, B. a Krížová, M. EVALUATING QUALITY OF LEARNING AT UNIVERSITY USING EXPERT SYSTEM.
In:
9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies: EDULEARN17 Proceedings 2017-07-03 Barcelona.
Valencia: IATED Academy, 2017. s. 2106-2111. ISBN 978-84-697-3777-4.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Informatika
Počet stran:
6
Strana od:
2106
Strana do:
2111
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-84-697-3777-4
Kód ISSN:
2340-1117
Název sborníku:
EDULEARN17 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED Academy
Místo vydání:
Valencia
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies
Místo konání konference:
Barcelona
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
quality of learning; expert system; fuzzy expert system; fuzzy logic; questionnaire; teacher; evaluation; university
Popis v původním jazyce:
Nowadays, monitoring and evaluating quality of learning at university is very important. Low quality of learning at university can cause various problems (decrease the number of students, lower level of student´s satisfaction, etc.). Universities in the Czech Republic evaluates the quality of education through paper or online questionnaires with different number of questions and monitored areas. This paper deals with a proposal of a novel approach for evaluating quality of learning using fuzzy expert system. Proposed approach for evaluating quality of learning uses questionnaires created in cooperation with educational consultant at university. The questionnaires are divided into several parts based on the monitored areas. Proposed approach also uses special fuzzy expert system for evaluating quality of learning with knowledge bases for each monitored area. Another part of approach is visualization of evaluated areas for teacher and manager.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17610/17:A1801N2Q
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules