OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti
Citace
Zezulková, E. Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti: sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí.
In:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti: Speciálněpedagogické intervence v současnosti 2017-02-15 Ostravská univerzita.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. s. 195-207. ISBN 978-80-7464-902-8.
Podnázev
sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
12
Strana od:
195
Strana do:
207
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7464-902-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Sborník:
Národní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
Místo konání konference:
Ostravská univerzita
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
inclusive education, supportive measures, speech literacy, school failure, pedagogical intervention, school counselling centre, school special education teacher.
Popis v původním jazyce:
Nedostatky v úrovni mluvní gramotnosti žáků prvních ročníků mohou signalizovat jistá rizika školní neúspěšnosti, někteří z těchto žáků se tak stávají potencionálními kandidáty na podpůrná opatření při vzdělávání. Příspěvek pojednává o příčinných souvislostech mluvní a čtenářské gramotnosti a poukazuje na zvýšené nároky na pedagogy v inkluzivním vzdělávání zejména v oblasti pedagogické diagnostiky vzdělávacích potřeb žáků za účelem nastavení podpůrných opatření prvního stupně. Příspěvek dále popisuje rizika diagnostikování žáků a zdůrazňuje potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.
Popis v anglickém jazyce:
Insufficiencies in the level of speech literacy in pupils of 1st years can signal certain risks of school failure, some of these pupil become potential ?candidates? for supportive measures of 1st level. The contribution describes causal links of speech literacy and literacy and it points to increased demands on teachers in inclusive education, especially in the area of pedagogical diagnosis of educational needs of pupils in order to determine the setting of supportive measures of 1st level. The contribution further describes certain risks of diagnosis of a pupil and it emphasizes permanent engagement of school special educational teachers, or school psychologists within the teams of school counselling centre.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A2301LHI
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules