OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra matematiky (31100)
Název:
ANALYSIS OF EFFICIENCY OF ENTRANCE EXAMINATION BASED ON PERMEATION IN THE FIRST YEAR OF STUDY
Citace
Konečná, P. a Bujok, P. ANALYSIS OF EFFICIENCY OF ENTRANCE EXAMINATION BASED ON PERMEATION IN THE FIRST YEAR OF STUDY.
In:
16th Conference of Applied Mathematics: Proceedings, 16th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2016 2017-01-31 Bratislava.
Bratislava: Spektrum STU Bratislava, 2017. s. 827-835. ISBN 978-80-227-4650-2.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
827
Strana do:
835
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-227-4650-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings, 16th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2016
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Spektrum STU Bratislava
Místo vydání:
Bratislava
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
16th Conference of Applied Mathematics
Místo konání konference:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85035330193
Klíčová slova anglicky:
entrance examination, tertiary education, academic failure rates, statistics
Popis v původním jazyce:
Article extends partial outcomes received in year 2016, in which the author tries to answer the question, based on the monitoring of the admission procedure strategy, interest in studies and permeation in the first year of study in selected undergraduate Bachelor's degree programmes, whether the entrance examination is able to guarantee reduction in academic failure rates and increasing number of successful graduates. In this extending article authors process needed data of all Bachelor?s degree programmes and put them through more-detailed analysis. Based on results of analysis, they also try to classify study programmes according to permeation as well as other common features.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/17:A1701KYV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules