OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
The Multimodal Adaptive Teaching
Citace
Šarmanová, J., Oujezdský, A. a Takács, O. The Multimodal Adaptive Teaching.
In:
ICTE2016: Information and Communication Technology in Education 2016-09-05 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 149-158. ISBN 978-80-7464-850-2.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
149
Strana do:
158
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7464-850-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE2016
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Learning style, adaptive education, sensory perception, multimodal education
Popis v původním jazyce:
Up until now, three to four variants of the study material corresponding to the sensory preferences of students (verbal, visual, auditory and kinaesthetic) were used in the research of adaptive education where the study material is automatically adapted to a personal characteristic of the students? learning style. The variants contain the same learning material but were created differently in order to support the student?s most prominent sense. However, an American pedagogue Edgar Dale published his ?Cone of Experience? decades ago (1946). He argues that the more senses are involved in learning, the better is the result. That is reflected in the learning of foreign languages where it is necessary to manage not only the theoretical part (represented by grammar and vocabulary), but also to be able to read, write, speak and listen. Emil Horký?s (2014) research shows that the student?s sensory preferences can also be used. The idea is to use all the sensory variants of study material, but use them individually and in the sequence that corresponds to the student?s sensory preferences.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701K7E
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules