OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
Facework and relational work in English as a lingua franca - a preliminary constrastive study of TripAdvisor responses
Citace
Hopkinson, C. J. Facework and relational work in English as a lingua franca - a preliminary constrastive study of TripAdvisor responses.
In:
Languages in V4 countries of contemporary Europe. Language as a means of expression and identity formation.
Banská Bystrica: Belanium, 2016. s. 41-52. ISBN 978-80-557-1130-0.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Jazykověda
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-557-1130-0
Název knihy v originálním jazyce:
Languages in V4 countries of contemporary Europe. Language as a means of expression and identity formation
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
Banská Bystrica
Název nakladatele:
Belanium
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
12
Počet stran knihy:
312
Strana od:
41
Strana do:
52
Počet výtisků knihy:
100
EID:
Klíčová slova anglicky:
interactional pragmatics, face, facework, rapport management, genre, public complaint responses, TripAdvisor
Popis v původním jazyce:
This article reports on a pilot study investigating possible differences and similarities in facework and relational work practices between L1 English and ELF (English as a Lingua Franca) discourse. Anchored in an interactional socio-pragmatic paradigm, the study explores restaurant-owners’ public responses to negative customer reviews posted on the TripAdvisor website. The pilot study suggests that the observed differences in facework and relational work practices may stem partly from different levels of linguistic (lexical, syntactic) competence.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/16:A2101JXT
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules