OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice
Citace
Zezulková, E. a Kaleja, M. Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice.
In:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2016: Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. Speciálněpedagogická diagnostika v inkluzivním vzdělávání 2016-10-20 hotel Sepetná, Ostravice.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 15-25. ISBN 978-80-7464-862-5.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
15
Strana do:
25
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-862-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. Speciálněpedagogická diagnostika v inkluzivním vzdělávání.
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2016
Místo konání konference:
hotel Sepetná, Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Inclusive Education, Heterogeneity of Pupils, Supportive Measures, Individualization of Education, Pedagogical Diagnosis, Special Education Diagnosis, School Counselling Centre, Special Education Teacher, Risk Factors of School Failure, Direct Support, the Plan of Pedagogical Support.
Popis v původním jazyce:
Obsah příspěvku reflektuje změny související s aktuálními trendy inkluzivního vzdělávání. Heterogenita třídních kolektivů se výrazně mění a zcela legitimně klade zvýšené nároky na připravenost pedagogů pro odbornou pedagogickou práci s dětmi a žáky, které mají vybavit souborem klíčových kompetencí potřebných k celoživotnímu vzdělávání v rámci procesu socializace. Naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání se neobejde bez poskytování určité míry podpory žákům, kteří ji objektivně potřebují k překonání nezaviněných překážek bránících v uplatnění svého vzdělávacího potenciálu. Předpokládaná individualizace podpory v rámci inkluzivního vzdělávání nutně vyžaduje změnu orientace od diagnostiky zaměřené primárně na zjišťování konkrétní diagnózy žáků k diagnostice zaměřené na zjišťování míry podpory, kterou žák potřebuje při vzdělávání. Tato musí být východiskem navrhování konkrétních podpůrných opatření. Cílem příspěvku je zdůraznit potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.
Popis v anglickém jazyce:
The content of this article reflects the changes related to the current trends of inclusive education. The heterogeneity of class groups is changing significantly. This absolutely in a legitimate way places increased demands on preparedness of teachers for professional pedagogical work with children and pupils who should be equipped with a set of key competences necessary for lifelong learning within the process of socialization. Fulfilment of the thought of the inclusive education cannot happen without a provision of a certain level of support for pupils who objectively need it to overcome accidental obstacles preventing them from application of their educational potential. The expected individualization of support within the inclusive education necessarily requires a change of orientation from diagnosis focused primarily on finding specific diagnosis of pupils to a diagnosis focused on identifying the level of support needed by the pupils during education. This has to be a starting point in suggestion of specific supportive measures. The aim of this article is to emphasize the need of continuous engagement of school special education teachers in the team of school counselling centre.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701JRS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules