OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Use of Mobile (Touch-input) Devices in Language Education at Secondary Schools in the Czech Republic
Citace
Bradáč, V. Use of Mobile (Touch-input) Devices in Language Education at Secondary Schools in the Czech Republic.
In:
9th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI2016 Proceedings 2016-11-14 Sevila.
Seville: IATED, 2016. s. 1369-1363. ISBN 978-84-617-5895-1.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
1369
Strana do:
1363
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-84-617-5895-1
Kód ISSN:
2340-1095
Název sborníku:
ICERI2016 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED
Místo vydání:
Seville
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
9th International Conference of Education, Research and Innovation
Místo konání konference:
Sevila
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
mobile, devices, ICT in education, interactive board, tablet, language learning
Popis v původním jazyce:
The paper provides an insight into the area of efforts that lead to the introduction and further extension of the use of information technology in the education at primary and secondary schools in the Czech Republic. The introductory part describes the current state and the motives driving the schools to reach the desired state after implementation of information technology, primarily mobile (touch-input) devices. Next chapters describe various devices that have been introduced as well as issues related to their introduction, such as their potential use in lessons (primarily focused on language education), technological readiness, compatibility of devices, etc. The final part provides real data and experience with implementation of such devices in several schools in the north-eastern part of the Czech Republic within the project Chytří pomocníci ve výuce aneb využíváme IT jednoduše a kreativně (Smart Helpers in Education or the Use of ICT in an Easy and Creative Way), reg. n. CZ.1.07/1.3.00/51.0009).
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/16:A1801J5J
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules