OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Čtenářské kompetence jako součást výbavy vysokoškolských studentů
Citace
Rozsypalová, M. Čtenářské kompetence jako součást výbavy vysokoškolských studentů.
In:
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 32-45. ISBN 978-80-7464-866-3.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-866-3
Název knihy v originálním jazyce:
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
14
Počet stran knihy:
128
Strana od:
32
Strana do:
45
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
Reading literacy, functional literacy, adult, student, achievement test, questionnaire
Popis v původním jazyce:
Čtenářská gramotnost jako součást gramotnostní výbavy současného člověka má své nezastupitelné místo také v rozvoji osobností studentů vysoké školy. Její význam je nesporný zejména v oblasti rozvoje jejich kognitivních procesů. Zkoumání úrovně čtenářské gramotnosti těchto studentů dosud stálo v České republice spíše na okraji zájmu vědeckého bádání. Výzkumná sonda, jejíž výsledky prezentujeme, přináší pokus o náhled na stav studentů v této oblasti. Studenti bakalářských programů denního i kombinovaného studia v didaktickém testu předvedli svou dovednost práce s textem, v dotazníku se pak vyjadřovali k vlastnímu pročtenářsky orientovanému chování. Výsledky výzkumné sondy umožní vysokoškolským pedagogům vhled do specifické oblasti práce s textem, resp. samostudia studentů.
Popis v anglickém jazyce:
Reading literacy as part of a literacy equipment of a contemporary man is among other irreplaceable also in the progress of undergraduate students´ personality. Its importance is indisputable, especially in the development of their cognitive processes. So far, the research of the level of students´ literacy stood at the periphery of the interest of scientific research in the Czech republic. Research study, which results are presented here, brings an attempt to view the status of students in this area. In an achievement test, students of bachelor's degree programs in full-time and combined studies demonstrated their ability to work with text, then in the questionnaire they commented on their pro-reading-oriented behaviour. The results of the research probe will enable university teachers to have an insight into specific areas of work with the text, respectively the self-study of the students.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701IBC
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules