OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra psychologie (25700)
Název
*
:
Využití konceptu proaktivního zvládání v andragogice
Citace :
Kliment, P. Využití konceptu proaktivního zvládání v andragogice.
In:
Dospělý jedinec v hypermoderní společnosti.
Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. s. 50-61. ISBN 978-80-244-4809-1.
Podnázev :
Rok
*
:
2015
Obor
*
:
Psychologie
Forma vydání
*
:
Tištená verze
Kód ISBN
*
:
978-80-244-4809-1
Název knihy v originálním jazyce
*
:
Dospělý jedinec v hypermoderní společnosti
Název edice a číslo svazku
*
:
neuvedeno
Místo vydání
*
:
Olomouc
Název nakladatele
*
:
Univerzita Palackého
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno :
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran
*
:
12
Počet stran knihy
*
:
96
Strana od
*
:
50
Strana do
*
:
61
Počet výtisků knihy
*
:
120
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
Coping; proactive coping
Popis v původním jazyce
*
:
V textu je představen koncept proaktivního zvládání, který se liší od klasických pojetí zvládání stresu. Klasické koncepty nahlíží na situace stresu s ohledem na rizika, které tyto situace přináší, zvládací odpovědi pak směřují k eliminaci nebo zmírnění těchto rizik. Proaktivní koncepce v možných situacích stresu spatřují výzvy, na budoucí situace se lze připravit tím, že jedinec plánovitě rozvíjí své kompetence, aby v budoucnosti mohl případné situace zvládat. Proaktivní zvládání vyvolává, na rozdíl od reaktivního pozitivní emoční nastavení, které se může stát významnou motivační silou k řízenému rozvoji jedince v rámci andragogického působení.
Popis v anglickém jazyce
*
:
The text deals with the concept of pro-active coping which differs from traditional concepts of a coping. The traditional concepts see stress situations with regards to risks which are brought by those situations; coping answers lead to elimination or mitigation of risks. The pro-active conceptions see challenges in possible stress situations; an individual can get prepared for future situations by planned developing of his competences to cope with the possible ?future situations. The pro-active coping generates a positive emotional setting which can become a significant motivation power concerning controlled development of an individual within the andragogic process.
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules