OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Distance Learning of Applied Informatics
Citace
Fojtík, R. Distance Learning of Applied Informatics.
In:
DIVAI 2016, 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics: 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings 2016-05-02 Štúrovo, Slovensko.
Prague: Wolters Kluwer, 2016. s. 297-306. ISBN 978-80-7552-249-8.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Informatika
Počet stran:
608
Strana od:
297
Strana do:
306
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7552-249-8
Kód ISSN:
2464-7489
Název sborníku:
11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Wolters Kluwer
Místo vydání:
Prague
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DIVAI 2016, 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Místo konání konference:
Štúrovo, Slovensko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000386971000025
EID:
Klíčová slova anglicky:
Distance education. E-learning. Informatics. LMS. T-test.
Popis v původním jazyce:
Distance learning uses computer resources at present. E-learning is a popular way of dealing with distance learning. This brings new opportunities, methods and forms. Computer equipment and appropriate educational software allow you to improve the quality of distance learning. Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. Recent results indicate that distance teaching is less successful than the full-time teaching. The paper shows the practical experiences of distance learning at the Department of Informatics and Computers at the University of Ostrava. The paper compares the results and success of distance students and full-time students in various semesters of Bachelor's degree program Applied Informatics.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/16:A1701GT7
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules