OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Možnosti využití Eye Trackingu při zkoumání učebních strategií studentů
Citace
Červenková, I., Sikorová, Z. a Malčík, M. Možnosti využití Eye Trackingu při zkoumání učebních strategií studentů.
In:
Škola a její křižovatky: Škola a její křižovatky. Sborník z konference České pedagogické společnosti 2015-03-26 České Budějovice.
Brno: Česká pedagogická společnost, 2015. ISBN 978-80-90524.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
78
Strana od:
Strana do:
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-90524
Kód ISSN:
Název sborníku:
Škola a její křižovatky. Sborník z konference České pedagogické společnosti
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Česká pedagogická společnost
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Škola a její křižovatky
Místo konání konference:
České Budějovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
textbook, learning from text, learning strategies, study tactics
Popis v původním jazyce:
V příspěvku jsou prezentována prvotní zjištění výzkumu učebních strategií studentů při učení se z odborného textu. Prostřednictvím eye-trackingové techniky jsme sledovali trajektorii očních pohybů respondentů se současným záznamem jejich fyziologických projevů během čtení, kladení otázek a při žádání odpovědí. Cílem bylo pozorovat způsob orientace studentů v textu a identifikovat strategie, které při snaze o efektivní učení užívají. Současně jsme zjišťovali, jak konkrétní aparáty výstavby učebního textu studenty podpořily nebo naopak zmátly a zaznamenávali jsme, jak studenti text interpretovali. Dílčím úkolem bylo rovněž zjistit, jak mentální a emoční podněty během experimentu ovlivňují fyziologické projevy učícího se jedince. Ačkoliv jsme teprve v počáteční fázi vyhodnocování dat, již nyní můžeme konstatovat individualizované způsoby práce se čteným textem a popsat některé fyziologické změny, ke kterým během procesu učení se z textu dochází.
Popis v anglickém jazyce:
This paper presents the initial research finding of students´ learning strategies in their learning from scientific text. Through eye tracking technology we followed the trajectory of eye movements of respondents and we also recorded their physiological manifestations during the reading, asking and getting answers. The aim was to observe the way how students in the text oriented and identify strategies what of them they for effective learning use. At the same time, we were investigated what specific elements of text can students encourage or confoud and we also recorded how students the text interpret. A partial task was to identify how mental and emotional incentives during the experiment affect physiological manifestations of the learners. Although we are still in the initial phase of the data evaluation, we can conclude the individualized ways of working with the text and describe some physiological changes that have during the process of learning from text occured.u
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules