OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic
Citace
Adamus, P. Inclusive education in mainstream schools with a focus on students with autism spectrum disorders in the Czech Republic.
In:
10th International Technology, Education and Development Conference: INTED2016 Proceedings 2016-03-07 Valencia.
Valencia: IATED Academy, 2016. IATED Academy, 2016. s. 2568-2576. ISBN 978-84-608-5617-7.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
2568
Strana do:
2576
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-84-608-5617-7
Kód ISSN:
2340-1079
Název sborníku:
INTED2016 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED Academy
Místo vydání:
Valencia
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
10th International Technology, Education and Development Conference
Místo konání konference:
Valencia
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
autism spectrum disorders, pupil, structured learning method, Inclusive education, intervention
Popis v původním jazyce:
Persons with autism spectrum disorder in their everyday life deal with difficulties in social interaction, imagination and communication skills. Individuals with autism experience difficulties in key areas of their development from early childhood. Due to their characteristics, most of children with autism spectrum disorders require the setting of timely action and special educational strategies that support their overall development. The paper presents part of the research focused on quality of inclusive education of pupils with autism spectrum disorders in the Czech Republic, with a closer focus on the North Moravian region.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1601GKB
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules