OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Názory žáků primární školy na Vlastivědu
Citace
Šimik, O. Názory žáků primární školy na Vlastivědu.
In:
Sapere Aude 2015. Koncepty dneška: Sapere Aude 2015. Koncepty dneška 2015-04-20 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 80-88. ISBN 978-80-87952-09-2.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
80
Strana do:
88
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-87952-09-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sapere Aude 2015. Koncepty dneška
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sapere Aude 2015. Koncepty dneška
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
National history (Homeland study), history, opinions, pupils, exemplary teaching, research
Popis v původním jazyce:
Příspěvek mapuje názory žáků na oblíbenost předmětu Vlastivěda a zejména smysl výuky historického učiva ve Vlastivědě v kontextu oblíbenosti předmětu Vlastivěda a celkového postoje ke škole. Oblíbenost předmětu nemá vliv na známku žáka z Vlastivědy a nekoreluje ani s celkovým vztahem ke škole. Ukazuje se, že nejvíce žáci chápou smysl vlastivědy v rovině znalostí (musím znát historii, musím ji znát, protože jsem Čech), méně pak dokázali popsat aplikaci těchto znalostí v životě. V budoucím využití historických poznatků žáci nejčastěji uváděli, že je budou potřebovat ve škole, méně pak ?v práci?. Pětina žáků smysl historického učiva nevnímá nebo nezná (neví, proč se to učí). Přibližně 8% žáků vidí smysl v doučování vlastních dětí nebo spatřují využití historických poznatků v různých (zejména televizních) soutěžích. Ukazuje se tak, že je potřeba se více zaměřit na aplikaci znalostí, nejen na pouhou znalost. Může se tak dít např. formou exemplárního vyučování, což naznačujeme v závěru příspěvku.
Popis v anglickém jazyce:
The paper describes the views of pupils on the popularity of the subject ?Homeland study? a particular sense of teaching historical curriculum in historic part of Homeland study. Popularity does not affect the course grade pupil from Homeland study and does not correlate with either the overall relationship with the school. It turns out that most pupils understand the meaning of the subject Homeland study in terms of knowledge, fewer pupils were able to describe the application of that knowledge in life. In the future use of historical knowledge pupils most often stated that they will it need in school, and less "at work". A fifth of pupils' does not see sense of historical subject matter or does not know. Approximately 8% of pupils see sense in tutoring their children or for use of historical knowledge in a variety (especially television) competitions. This shows that there is a need to focus more on the application of knowledge, not only focus on knowledge.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules