OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Flexible hybrid learning: comparative study
Citace
Kostolányová, K., Juřičková, R., Šimonová, I. a Poulová, P. Flexible hybrid learning: comparative study.
In:
Hybrid Learning Innovation in Educational Practices.
Lecture Notes in Computer Science (LNCS 9167, 2015. s. 70-82. ISBN 978-3-319-20620-2.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
12
Strana od:
70
Strana do:
81
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-3-319-20620-2
Kód ISSN:
0302-9743
Název sborníku:
Hybrid Learning Innovation in Educational Practices
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Lecture Notes in Computer Science (LNCS 9167
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ICHL 2015
Místo konání konference:
Wuhan, China
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
000364183500006
EID:
Klíčová slova anglicky:
hybrid learning, pedagogical experiment, adaptive environment, flexibility, learning preferences, learning styles
Popis v původním jazyce:
Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible, so that the process of learning reflecting students´ needs and preferences was the problem solved in various ways at three Czech institutions of higher education. In the paper the whole process is described, describing the starting phase, which was identical at all three institutions, and comparing different models of flexible hybrid learning applied further, including the results of pedagogical experiments comparing learners´ knowledge in flexible and non-flexible learning. The results did not proved clearly visible differences, as neither world-recognized research did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners´ personal characteristics and other activities within the learning process.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601EPS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules