OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
INTEGRACE ŽÁKŮ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Citace
Adamus, P. INTEGRACE ŽÁKŮ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2015.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn. International and ECONFERENCE, 2015. MAGNANIMITAS Assn. International and ECONFERENCE, 2015. s. 47-55. ISBN 978-80-87952-09-2.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
47
Page to:
55
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-09-2
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2015
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
MAGNANIMITAS Assn. International and ECONFERENCE
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní vědecká konference Sapere Aude 2015 KONCEPTY DNEŠKA
Conference venue:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Autism Spectrum Disorders, pupil, structured learning method, educational and enlightenment proces, integrative/inclusive education of children/scholars with the autistic spectrum disorder
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje dílčí informace z výzkumného šetření, které se zabývá problematiku vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Dílčí výzkumné šetření bylo realizováno v základních školách v Ostravě, v rámci širšího výzkumného záměru zaměřeného na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v běžných základních školách v zařízeních Moravskoslezského kraje. V rámci dílčího kvalitativního šetření byly analyzovány podmínky vzdělávání žáků s PAS v inkluzivní škole.
Annotation in english language:
The paper presents partial information from the research, which addresses the issue of education for pupils with autistic spectrum disorder (ASD). Partial research survey was carried out in primary schools in Ostrava, in the framework of the research project dealing with inclusive education of students with autism in mainstream schools in the educational institutions of Moravian-Silesian region. Under sub qualitative survey were analyzed conditions for the education of students with autism in an inclusive school.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601EBQ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules