OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Effective helping by using precise diagnostics In H. Záškodná Educational and Didactic Communication 2014, Vol. II. Theoretical and empirical aspects of helping. 1. vyd.
Citace
Novotný, J. S., Kopuničová, V. a Ježková, V. Effective helping by using precise diagnostics In H. Záškodná Educational and Didactic Communication 2014, Vol. II. Theoretical and empirical aspects of helping. 1. vyd.. 1. vyd. Bratislava: Didaktis, 2015. ISBN 978-80-8166-004-7.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Psychologie
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-8166-004-7
Název knihy v originálním jazyce:
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Bratislava
Název nakladatele:
Didaktis
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
Počet stran knihy:
Strana od:
Strana do:
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
risk management;development;threat;screening;prevention;resilience
Popis v původním jazyce:
The chapter deals with the issue of developmental threats, disruptions and their screening and prevention in school settings. Contemporary practices of interventions in schools fail especially at the stage of practical implementation and don?t provide enough quality baseline data for decision-making processes. Effective diagnostics is yet necessary first step to effective helping. In response to the current state we propose the adjustment of methodic for work with students in context of developmental threats. The concept of the methodic is based both on the principles of risk management, both on proposal of implementation of existing tool for data collecting - the California Healthy Kids Survey. The proposed methodic allows in particular to better capture acting developmental processes (to provide the necessary data) and clearly respond to them - so called targeted helping. Presented arguments and benefits support the need for further discussion on this issue.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules