OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Resilience a prevence: jaký význam má teorie pro praxi?
Citace
Novotný, J. S. Resilience a prevence: jaký význam má teorie pro praxi?.
In:
Psychologické aspekty pomáhání 2014.
Ostrava: Ostravská Univerzita, 2015. Ostravská Univerzita, 2015. s. 165-172.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Psychologie
Number of pages:
8
Page from:
165
Page to:
172
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Psychologické aspekty pomáhání 2014
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská Univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Psychologické aspekty pomáhání 2014
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
resilience;prevention;theory;practice
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá otázkou vlivu terminologické čistoty a jejími důsledky na přenos teorie do praxe. Aplikace komplexních a zastřešujících teorií do praxe s sebou nese zvýšené riziko nevhodně až špatně postavených aplikací, např. v podobě preventivních, intervenčních a rozvojových programů a projektů. Tyto možná rizika budou v příspěvku prezentována na otázce prevence v rámci teorie resilience a na příkladu různorodého pojetí psychické odolnosti v rámci teorie i praxe.
Annotation in english language:
Paper deals with the importance of terminological purity and its consequences for the transfer of theory into practice. Application of comprehensive and overarching theories into practice carries an increased risk of inappropriate applications, e.g. the prevention, intervention and developmental programs. These risks are presented on the issue of prevention in the context of resilience theory and on the example of a diverse concepts of psychological resilience in the context of theory and practice.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules