OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Koherenční model výuky
Citace
Kapoun, P. Koherenční model výuky.
In:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2014.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. Magnanimitas, 2014. s. 2013-2021. ISBN 978-80-87952-07-8.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
2013
Page to:
2021
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-87952-07-8
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2014
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014
Conference venue:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
activating teaching methods, coherent model of teaching, contextualization, dynamic semantic network, educational expositions, group classroom forms of teaching, spatial learning strategies, virtual guide
Annotation in original language:
V příspěvku je popsán autorův návrh koherenčního modelu výuky. Základem tohoto modelu jsou prostorové učební strategie, tedy nelineární reprezentace znalostí. Ve výuce podle tohoto modelu jsou používány aktivizující metody výuky a skupinové organizační formy vyučování v autentickém prostředí. Vzdělávacím záměrem při použití koherenčního modelu výuky jsou lepší kontextualizace znalostí a dlouhodobé zapamatování. V současné době je testována výuková aplikace na tabletech, která tento model používá.
Annotation in english language:
The article describes the author's proposal of the coherent model of teaching. The basis of this model are the spatial learning strategies, i.e. non-linear representation of knowledge. Activating teaching methods and group classroom forms of teaching in an authentic environment are used. Educational objectives of the coherent model of teaching is better contextualization of knowledge and long-term retention. An educational application on tablets, which uses this model, is tested.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501D3E
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules