OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
Citace
Kapoun, P. Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi.
In:
Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section).
Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. Ostravská univerzita, 2014. s. 52-67. ISBN 978-80-7464-667-6.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
122
Strana od:
52
Strana do:
67
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-7464-667-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technologies in Education
Místo konání konference:
Rožnov
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
dynamic semantic network, coherent model of teaching and learning, contextualization, teaching methods, mobile learning, classroom forms of teaching, virtual guide, educational expositions
Popis v původním jazyce:
Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkého množství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.
Popis v anglickém jazyce:
Research and author's direct observation indicate a problem that the ability of pupils and students to put factual data about particulars into context is very low. The main reason for this can be attributed to the fact that many schools and teachers still put excessive emphasis on the memorization of large number of facts, but sparingly use methods which develop the ability of contextualization. Among the solutions which could be used are coherent model of teaching and learning, dynamic semantic networks for knowledge representation in teaching, electronic worksheets on tablets and virtual guides for excursions in educational exhibitions. The paper also presents the results of pilot research at primary school. Using the tests was inquired the ability of students to understand the internal and external relationships and contexts in science.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501D2I
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules