OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Pedagogická fakulta (45000)
Název:
Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční
Citace
Zemanová, R. Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční.
In:
Acta Universitis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica IX.
Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2014. Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2014. s. 279-283. ISBN 978-80-244-4062-0.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
5
Strana od:
279
Strana do:
283
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-244-4062-0
Kód ISSN:
0862-9765
Název sborníku:
Acta Universitis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica IX
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
schema-oriented education, education method, teacher experience
Popis v původním jazyce:
Analyzujeme profesní zkušenosti autora, vysokoškolského učitele matematiky, s výukou matematiky ve 3. ročníku ZŠ Hejného metodou. Shrnujeme důvody rozhodnutí získat tyto praktické zkušenosti, počáteční administrativní, organizační, obsahová a metodická úskalí konfrontace tradiční a konstruktivistické metody výuky matematiky v různých třídách jednoho ročníku stejné školy i v časové posloupnosti, kdy žáci po dvou letech tradiční výuky přešli k výuce konstruktivistické. Klíčovým příspěvkem je porovnání obsahu učebnice matematiky 3. ročníku (Hejný a kol., 2009) se Školním vzdělávacím programem ZŠ Matiční, Ostrava, v části matematika, 3. ročník. Připojujeme ukázky žákovských řešení úloh z Hejného učebnice pro 3. ročník a stručný komentář jejich přístupu k jednotlivým tématům.
Popis v anglickém jazyce:
We analyse professional experiences of the author, university teacher of Mathematics, with the teaching of Mathematics in the 3rd grade of primary school using the Hejny?s method. It summarises the reasons for obtaining this practical experience and details the initial administrative, organisational, content and methodical difficulties of confrontation between the traditional and constructivist method of Mathematics teaching in different classrooms of one grade of the same school in time, with pupils switching to the constructivist method after two years of being taught the traditional way. The key part is the comparison of Hejny?s Mathematics textbook for 3rd graders (Hejny et al., 2009) with the School Educational Programme of Maticni Primary School in Ostrava, mathematics for 3rd graders part. We include examples of exercises from Hejny?s textbook solved by pupils and a brief commentary on their approach to individual subjects.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501CTK
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules