OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Analýza obtížnosti textu učebnic přírodovědy zpracovaných dle RVP ZV
Citace
Šimik, O. Analýza obtížnosti textu učebnic přírodovědy zpracovaných dle RVP ZV.
In:
Sborník příspěvků XI. ročníku mezinárodní konference Pedadogická diagnostika a evaluace 2014.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. s. 62-75. ISBN 798-80-7464-651-5.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
102
Strana od:
62
Strana do:
75
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
798-80-7464-651-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník příspěvků XI. ročníku mezinárodní konference Pedadogická diagnostika a evaluace 2014
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2014
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
textbook, elementary science, evaluation, research, FEP, text difficuty
Popis v původním jazyce:
S kurikulární reformou vstoupil v platnost také Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který platí již několik let. Na tuto skutečnost zareagovali také nakladatelé učebnic. V příspěvku analyzujeme obtížnost textu v současných přírodovědných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ z hlediska syntaktické a sémantické obtížnosti. Text jako prostředek sdílení informací o světě hraje v přírodovědě významnou roli při chápání pojmů a vytváření generalizací. Učebnice, i přes expanzi informačních a komunikačních technologií do škol, má stále ve výuce poměrně významnou úlohu. Má však učitel relevantní a odborné podklady v procesu rozhodování o výběru učebnice, nebo tak činí pod tlakem marketingu? Výsledky výzkumné sondy, které v příspěvku uvádíme, mohou učiteli napomoci v procesu evaluace přírodovědných učebnic a následného rozhodování o jejich výběru z nabídky, jež je na současném trhu poměrně pestrá.
Popis v anglickém jazyce:
Curricular reform came into force also the FEP for Basic Education, which has been in force for several years. This fact also responded publishers of textbooks. In this paper, we analyze the difficulty of the text in the current science textbooks for the first grade of primary school in terms of syntactic and semantic difficulty. Text as a means of sharing information about the world in science has an important role in understanding concepts and making generalizations. The teacher has relevant expertise and materials in the process of deciding on the selection of textbooks, or do so under the pressure of marketing? The results of the our research probes which we show in this contribution could help teachers in the evaluation process of science textbooks and after in making decisions about their choice from the offering that is on the marketplace quite varied.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules