OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Executive Functions in Comprehending the Content of Visual and Textual Information
Citace
Červenková, I., Malčík, M., Guziur, J. a Sikorová, Z. Executive Functions in Comprehending the Content of Visual and Textual Information.
In:
Proceedings Information and Communication Technology in Education.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. Ostravská univerzita, 2014. s. 53-60. ISBN 978-80-7464-561-7.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
7
Strana od:
53
Strana do:
60
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-561-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
executive functions; cognitive functions; eye- tracking; text comprehension
Popis v původním jazyce:
Executive functions include a set of higher order mental processes which are necessary for the concentration and focused attention on activities for which instinct and intuition are not sufficiently reliable. There is the direct link between executive functions and eye movement, i.e. on the basis of eye tracking it is possible to make direct, unaltered conclusions on executive functions. This is especially convenient when one of the aims of our study was to verify the methods of information retrieval for problem comprehension and solving. The paper presents a small qualitative study on processing text measured through eye-tracking technology. Investigation provided us with extensively detailed information on how respondents worked with the verbal and visual fields, how they overviewed the material, which text components they utilized, for how long and how often. Two basic approaches have been identified called detailed reading and effective scanning.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501C67
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules