OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Interakční styl učitelů v závislosti na genderu
Citace
Sklenářová, N. Interakční styl učitelů v závislosti na genderu.
In:
Pedagogická diagnostika a profese učitele.
1. vyd. Ostrava: OU v Ostravě, 2014. s. 69-86. ISBN 978-80-7464-653-9.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-653-9
Book title in original language:
Pedagogická diagnostika a profese učitele
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
OU v Ostravě
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
18
Book page count:
108
Page from:
69
Page to:
86
Book print run:
100
EID:
Key words in English:
pedagogical interaction and communication of a teacher, educationa process, classwork, interactive style of a teacher, evaluation of a teacher, gender of teachers, gender of students
Annotation in original language:
Článek svým zaměřením sahá do oblasti pedagogické komunikace a interakce, specificky se zaměřuje na projevy interakčního stylu učitelů ve výuce v závislosti na jejich genderových rozdílech. Informuje a srovnává výsledky šetření z roku 2008 a 2013, jejichž cílem bylo zjistit, jak genderové rozdíly ovlivňují projevy učitelů v rámci interakčního stylu a jak tyto projevy hodnotí samotní žáci v procesu školní výuky. K získání výzkumných dat byl použit jeden ze standardizovaných dotazníků interakčního stylu učitele.
Annotation in english language:
The article deals with the issue of pedagogical interaction and communication, it is focusing principally on the interactive style of teachers in the process of classwork, namely depending on their gender differences. It brings the information about the results of the surveys from the years 2008 and 2013 and compares them. Their objective was to find out how gender differences influence the teachers´ communication and their interactive style and how the teachers´ interaction and communication in the process of classwork are evaluated by pupils. As a research implement one of the standardized questionnaires of the teachers´ interactive style was used.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501BTN
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules