OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství
Citace
Sikorová, Z. a Malach, J. Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství.
In:
Pedagogická diagnostika a profese učitele.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. s. 87-105. ISBN 978-80-7464-653-9.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-653-9
Název knihy v originálním jazyce:
Pedagogická diagnostika a profese učitele
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
1.:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
18
Počet stran knihy:
108
Strana od:
87
Strana do:
105
Počet výtisků knihy:
100
EID:
Klíčová slova anglicky:
teaching and learning materials; higher education; approaches to learning; higher education textbooks
Popis v původním jazyce:
Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívání studijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.
Popis v anglickém jazyce:
The chapter is focused on the diagnostics of approaches to learning of teacher students. It describes the chosen results of the research on the use of teaching and learning materials at higher education. Main research problems were related to the following questions: What teaching and learning materials do teacher students use when preparing for an exam? What factors influence the selection of materials the students use? We considered the approaches to learning (deep, surface and strategic) to be an important factor influencing the selection. Two questionnaires were applied to find the answers to the research questions. The research results showed that the most frequently used resources were course books and lecture notes. The relationship between the frequency of teaching and learning materials use and the students? approaches to learning has been verified for monographs, research articles, notes worked up together with classmates and notes borrowed from classmates.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501BSU
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules