OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra fyziky (31300)
Title:
Využití kreativních úloh ve výuce molekulové fyziky a termiky na ZŠ
Citace
Remeš, P. Využití kreativních úloh ve výuce molekulové fyziky a termiky na ZŠ.
In:
Studentská vědecká konference 2014.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. s. 114-117. ISBN 978-80-7464-359-0.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
114
Page to:
117
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-7464-359-0
ISSN code:
Proceedings title:
Studentská vědecká konference 2014
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Studentská vědecká konference 2014
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
creativity; divergent tasks; convection; radiation; energy
Annotation in original language:
Článek se zabývá využitím kreativních úloh ve výuce molekulové fyziky a termiky na základní škole. V článku je uvedeno, co to je kreativita a za co ji můžeme ve výuce fyziky považovat. Kreativní divergentní úlohy jsou rozčleněny do šesti kategorií. Jsou navrženy tři divergentní úlohy. V úlohách je také popsáno, jak s nimi mohou žáci pracovat. První úloha žáky seznámí s přeměnou energie záření na vnitřní energii, ve druhé úloze žáci zjistí závislost relativní vlhkosti na teplotě vzduchu a třetí úloha má žáky seznámit s prouděním vzduchu.
Annotation in english language:
The article deals with the use of creative tasks in the teaching molecular physics in elementary school. The article explains what creativity is and what it can be considered in physics education. In addition, divergent tasks are divided into six categories. The article designed three divergent. The first task pupils acquainted with the conversion of radiation energy, to internal energy in second task the pupils find the dependence of the relative humidity of the air temperature and the third task is to familiarize pupils with the air flow.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/14:A1501BOL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules