OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
Bright&Dark Side of Behaviourism
Citace
Badošek, R. Bright&Dark Side of Behaviourism.
In:
Information and Communication Technology in Education.
Ostrava: University of Ostrava, 2014. University of Ostrava, 2014. s. 19-27. ISBN 978-80-7464-561-7.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Psychologie
Počet stran:
9
Strana od:
19
Strana do:
27
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-561-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
University of Ostrava
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov p. Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Behaviourism, ICT pros and cons, humanity, history, future, psychology
Popis v původním jazyce:
In this publication, the author is concerned in a wide range of important psychological experiments that relate to behaviourism including those of B.F. Skinner. The experiments are focused especially on the information which was obtained thanks to historical behaviourists? experiments not only in the field of programmed learning but also within social sciences. Consequently, he tries to describe also negatives which appeared during researches focused on registration and modification of human beings? behaviour, respectively of experimental animals? behaviour. Consequently, the questions are discussed from a point of view of today?s ICT facilities which offer more detailed and sensitive data on human beings? behaviour than it was possible to obtain at the beginning of behaviourism.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501BMA
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules