OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Language Learning in Adaptive LMS
Citace
Kostolányová, K. a Nedbalová, Š. Language Learning in Adaptive LMS.
In:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics.
Praha: Wolters Kluwer, 2014. Wolters Kluwer, 2014. s. 600-610. ISBN 978-80-7478-497-2.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
600
Strana do:
610
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7478-497-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Wolters Kluwer
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DIVAI 2014
Místo konání konference:
Štúrovo, Slovakia
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Computers and education. Collaborative learning. Ubiquitous computing. Multi-?agent systems.
Popis v původním jazyce:
Smart environments for learning can be considered being a new level of computer enhanced learning, with a number of new interesting facilities. The famous IST Advisory Group (ISTAG) Report started from 2001 a decade of various research initiatives in the rapidly growing area of ambient intelligence. It introduced also a smart environment example in the form of a scenario - Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. That was a vision of a learning environment, based on a position that learning is a social process. The scenario certainly was a nice incentive for a number of new initiatives focused on more or less successful attempts to design and introduce various types of smart environments capable to support different aspects of learning process.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501B8B
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules