OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Simulating Personalized Learning in Electronic Environment
Citace
Kostolányová, K. Simulating Personalized Learning in Electronic Environment.
In:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics.
Praha: Wolters Kluwer, 2014. Wolters Kluwer, 2014. s. 105-115. ISBN 978-80-7478-497-2.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
105
Strana do:
115
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7478-497-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Wolters Kluwer
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DIVAI 2014
Místo konání konference:
Štúrovo, Slovakia
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Adaptive education. Simulation. Modeling. E-?learning. Personalized learning.
Popis v původním jazyce:
The principles of the theory of personalized learning realized in the electronic environment have been formulated at the Department of Information and Communication Technologies of the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava by a group of enthusiasts, who have specialized in this particular field of research for the last five years. During this time they have succeeded in developing the adaptive LMS (based on theoretical foundations), which enables small scale experiments and verification. The developed adaptive system is not yet ready to be included in the education process. It is a tool for experiments of all kinds, tests, and verification of formulated rules, theories and ideas, which form individual parts of the complex theory of personalized learning. Before the adaptive system can be included in the actual education process, it is necessary to verify the formulations of adaptive rules and algorithms, which are the fundamentals of the new approach to effective learning.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501B8A
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules