OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Ústav laboratorní medicíny (11430)
Název:
Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult vČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků
Citace
Běláček, J., Komarc, M., Kymplová, J., Kvašňák, E., Mornstein, V., Kubeš, Z. a Sochorová, H. Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult vČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků.
In:
MEDSOFT 2014: MEDSOFT 2014, sborník příspěvků 2014-03-25 Roztoky u Prahy.
Praha: Creative Connections, 2014. s. 7-19. ISBN 978-80-86742-38-0.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Biofyzika
Počet stran:
264
Strana od:
7
Strana do:
19
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-86742-38-0
Kód ISSN:
1803-8115
Název sborníku:
MEDSOFT 2014, sborník příspěvků
Sborník:
Název nakladatele:
Creative Connections
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
MEDSOFT 2014
Místo konání konference:
Roztoky u Prahy
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
testing. biophysics, physics, medical students
Popis v původním jazyce:
Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 a v nové verzi v r. 2013/14. Test sestává z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT modelů. Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Závěry byly potvrzeny i ve šk. roce 2013/14, kde jsme použili již vylepšenou verzi testu a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření.
Popis v anglickém jazyce:
Testing took place in the year 2012/13 and in 2013 /14. The test consists of 32, respectively, single response questions with all answers prompted. Part of the test are also basic geodemografic characteristics of the students used as screening for subsequent differentiation ANOVA analysis of found knowledge. In addition to the standard classification, we performed an analysis of set of questions (test items) through Cronbach's alpha (CA) and several IRT (Item Response Theory ) models. Generally better results were achieved by grammar schools, higher knowledge of basic physics had men (19.4) than women (17.1). The main conclusions were confirmed in the academic year 2013/14, where we have used the improved version of the test, taking into account the results of the analysis of reliability and IRT models made by BioStat. Future testing of high school students' knowledge can be seen in a more efficient use of NET (Moodle) or in reducing the number of test persons due to expertly prepared sample surveys.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules