OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra filozofie (25100)
Název:
Výzkum vědomí ve filosofii, experimentální a klinické neurovědě
Citace
Petrů, M. Výzkum vědomí ve filosofii, experimentální a klinické neurovědě.
In:
Limity vědeckého poznání.
Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostrav, 2013. s. 119-130. ISBN 978-80-7464-458-0.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Filosofie a náboženství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-458-0
Název knihy v originálním jazyce:
Limity vědeckého poznání
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostrav
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
13
Počet stran knihy:
255
Strana od:
119
Strana do:
130
Počet výtisků knihy:
100
EID:
Klíčová slova anglicky:
Consciousness, Neuroethics
Popis v původním jazyce:
V kognitivní vědě se rozlišují dva principiální přístupy ke studiu mysli: výzkum z pozice první a třetí osoby. Každá z těchto metod má své principiální omezení. Hovoří se dokonce o jakési epistemické propasti mezi nimi. V klinické praxi lékař (neurolog) však potřebuje zaujmout pozici osoby druhé - tzv. vztah lékař-pacient. Jak se má lékař s limitami současné kognitivní vědy vyrovnat? V rámci projektu hodlá autor na příkladu klinické diagnostiky a terapie kvantitativních poruch vědomí zkoumat, do jaké míry je ona propast bariérou bránící neurologovi pozici druhé osoby zaujmout a jaké jsou eventuální metodologické možnosti ji překonat.
Popis v anglickém jazyce:
How can one be sure about the definition of a conscious person having free will, and therefore demanding their content? Particularly, the author discusses the injured patients who seem not to communicate, perceive and therefore are not conscious of themselves. The current science results show that this might only be an illusion and that also these patients could be conscious though. If scientific cognition was discussed to be formed by certain social convention (as introduced above), now there is a different example: the scientific piece of knowledge influences our ethical regulations, handling certain patients in particular.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/13:A1401AGQ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules