OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra matematiky (31100)
Název:
Science education - formal versus informal education
Citace
Václavíková, Z. Science education - formal versus informal education.
In:
New Challenges in Education.
Ružomberok: VERBUM, 2013. s. 260-277. ISBN 978-80-561-0065-3.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Obecná matematika
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-561-0065-3
Název knihy v originálním jazyce:
New Challenges in Education
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ružomberok
Název nakladatele:
VERBUM
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
18
Počet stran knihy:
277
Strana od:
260
Strana do:
277
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
science education, kids and science, LARP game, creative science
Popis v původním jazyce:
Systematic science education within the territory of the Czech republic is approximately 250 years old. During this time there were many different educational models that reflected the needs of society, reacted to technical development and adapted to current didactic trends. We are currently entering the period when is difficult to combine demands of a large volume of needed information and knowledge with the time allocated for science subjects in the educational process. One of the possible solutions is to look for potential in combining the formal and informal education. This chapter includes examples of activities connecting both levels of education which can be rather simply implemented into the educational process.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/13:A14019KL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules