OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Vzdělávání nadaných žáků
Citace
Škrabánková, J. Vzdělávání nadaných žáků.
In:
Sborník rozšířených anotací Balíčků odborných kompetencí 1. díl.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. Ostravská univerzita, 2013. s. 117-122. ISBN 978-80-7464-146-6.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
117
Page to:
122
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-146-6
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník rozšířených anotací Balíčků odborných kompetencí 1. díl
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Talent, giftedness, teaching methods, education of gifted students
Annotation in original language:
Vzdělávání nadaných žáků přináší učitelům specifické problémy. Přestože jsou nadaní jedinci do značné míry unikátní, že je možné (po hlubší analýze) najít vlastnosti, které mají společné. Je nezbytné, aby se tito žáci setkali ve škole s dobře informovanými učiteli, kteří jsou odborníky v jednotlivých odvětvích a jsou nejen ochotni pracovat s těmito nadanými žáky, ale také pracovat sami na sobě.
Annotation in english language:
Education of gifted students brings special problems for a teacher. Although gifted individuals are to a large extent unique, it is possible (after a deeper analysis) to find characteristics they have in common. It is essential that these students meet at school knowledgeable teachers who are sectoral experts and are willing to work with these talented students, but are also willing to work on themselves.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules