OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Využití mLearningu v přírodovědném vzdělávání
Citace
Kapoun, P. Využití mLearningu v přírodovědném vzdělávání.
In:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2013.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2013. Magnanimitas, 2013. s. 1707-1715. ISBN 978-80-87952-00-9.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
4384
Strana od:
1707
Strana do:
1715
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-87952-00-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2013
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
mobile learning (mLearning), museum didactics, semantic network, virtual guide, teaching organisation and methods
Popis v původním jazyce:
Článek pojednává o vzdělávacích a výchovných problémech, jakými jsou jednak nízká schopností žáků dávat faktografické poznatky o jednotlivostech do souvislostí a jednak jejich malý zájem o přírodovědné a technické obory. Částečné řešení nabízí využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronických pracovních listů na tabletech a vytvoření virtuálního průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. Organizační formy a metody mLearningu, které jsou navržené v tomto článku, by měly přispět k lepší kontextualizaci znalostí, dlouhodobému zapamatování a pozitivním změnám postojů k přírodním a technickým vědám, což se může projevit při volbě studia a zaměstnání v těchto oborech.
Popis v anglickém jazyce:
The article discusses educational issues, such as low pupils' ability of contextualization and their lack of interest in science and technology. A partial solution is to use dynamic semantic networks for knowledge representation in education, electronic worksheets on tablets and development of virtual guide for excursions in educational exhibits. Organizational forms and methods of mLearning, which are outlined in this article, should contribute to a better contextualization of knowledge, long-term recall and positive changes in attitudes to the natural and technical sciences. These factors may have a positive effect in choosing of study and work in these fields.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/13:A14019BH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules