OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Programmed Learning 1954-2013: 60 years of Inspiration for Teaching and Learning in the World
Citace
Malach, J. a Malach, A. Programmed Learning 1954-2013: 60 years of Inspiration for Teaching and Learning in the World.
In:
Information adnd Communication Technology in Education.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. s. 167-177. ISBN 978-80-7464-324-8.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
167
Strana do:
177
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-324-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information adnd Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information adnd Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
programmed learning, learning theory, eLearning, simulation learning
Popis v původním jazyce:
This contribution commemorates the 60th Anniversary of the establishment of programmed learning as a pedagogical concept aiming at supervised, adaptive, personalized, and evaluated method of teaching-learning. It is based on the need for revision of the theoretical foundations, remembrance of key stages in the concept?s development as well as its practical applications in selected countries, including the Czech Republic. Besides, it revives the contribution of prominent personalities of the world?s psychology, education, cybernetics, and other sciences to programmed learning?s development. The contribution also identifies the influence of programmed learning on the simulation learning, eLearning, blended learning, OPL as well as other concepts and educational technologies. Moreover, it makes reference to the concept's entry into the Czechoslovak educational system, including the professional adult education.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/13:A14018UR
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules