OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Student's knowledge measured via adaptive testing.
Citace
Prextová, T. a Kostolányová, K. Student's knowledge measured via adaptive testing..
In:
CD Proceedings.
Brno: vydavatelské oddělení UO, 2013. vydavatelské oddělení UO, 2013. s. 1-6. ISBN 978-80-7231-920-6.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Informatika
Počet stran:
6
Strana od:
1
Strana do:
6
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-7231-920-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
CD Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
vydavatelské oddělení UO
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Distance Learning, Simulation and Communication
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
classical testing theory; adaptivity; adaptive testing; electronic adaptive testing
Popis v původním jazyce:
The concept of adaptivity is not unknown, and adaptive learning is being increasingly mentioned and discussed nowadays. Adaptive teaching is a type of education which is focused and centered on student. Testing is linked with teaching. While the classical testing cannot adapt to the individual needs and requirements of tested subject, adaptive assessment systems can offer this option. Nowadays, we talk about adaptive electronic testing. Tested subject should get more detailed diagnosis about his knowledge level. It should also encourage to achieve even better results, it should show tested subject the fields where he is good and vice versa where he can get better and how will he manage to do that.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/13:A1401891
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules