OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra zdravotně-sociálních studií (20100)
Název:
Přístupy ke zkoumání firemní kultury
Citace
Papřoková, A. Přístupy ke zkoumání firemní kultury.
In:
Firemní kultura a lidé v organizaci.
Ostrava: VŠB- Technická Univerzita, 2013. VŠB- Technická Univerzita, 2013. s. 34-50. ISBN 978-80-248-2954-8.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Sociologie, demografie
Počet stran:
17
Strana od:
34
Strana do:
50
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-248-2954-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Firemní kultura a lidé v organizaci
Sborník:
Národní
Název nakladatele:
VŠB- Technická Univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Firemní kultura a lidé v organizaci
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Management theory, paradigm objectivistic and interpretative, qualitative and quantitative method, social audit, model change control, company culture, basic conviction, values and standards, symbols, diagnostics of the company culture, methods, standardized and non-standardized techniques, implementation of changes.
Popis v původním jazyce:
Článek popisuje souvislost vývoje teorií řízení s výzkumnými přístupy ke studiu organizace v období klasickém, modernistickém a postmoderním. V těchto intencích vede k vymezení výzkumného přístupu podle objektivistického a interpretativního paradigmatu, které jsou reprezentovány kvantitativní a kvalitativní metodologii. Prezentuje rovněž základní rozdíl mezi vědeckým výzkumem a sociálním auditem, který v dalším textu rozpracovává, vymezuje jednotlivé kroky a specifika sociálního auditu firemní kultury a model řízení její změny. Jádrem prezentace je metodika aplikace metod a technik v rámci sociálního auditu kultury firmy v jejích jednotlivých rovinách, a to na úrovni základních přesvědčení, hodnot a norem a symbolů. Na závěr se zabývá významem a využitím sociálního auditu při zavádění změny firemní kultury.
Popis v anglickém jazyce:
The paper describes the relation between the development of management theory and research approaches to studying a company in the classic, modern and post-modern periods of time. It leads in these intentions to defining the research approach according to objectivistic and interpretative paradigms which are represented by quantitative and qualitative methodologies. It also presents the basic difference between scientific research and social audit, defines the individual steps and specifics of a social audit of company culture and the model of controlling its changes. The core of the presentation are methods and techniques applied in the social audit of the company culture in its individual planes at such levels as basic believes, values, standards and symbols. Finally the paper tackles the importance and application of social audit in implementation changes in the company culture.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17200/13:A14017IJ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules