OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Přehled přístupů k evaluaci eLearningu
Citace
Kapounová, J. Přehled přístupů k evaluaci eLearningu.
In:
Přístupy k evaluaci eLearningu.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. s. 17-34. ISBN 978-80-7464-121-3.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-121-3
Book title in original language:
Přístupy k evaluaci eLearningu
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
18
Book page count:
190
Page from:
17
Page to:
34
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
adaptive learning, distance learning, effectiveness of teaching, eLearning, evaluation of eLearning, hardware, evaluation of quality of eLearning, person-computer interaction, Kirkpatrick?s model, quality criteria, curriculum with PCeL elements, quality of eLearning, LMS, ADDIE model, evaluation model, multimedia, personalisation of learning, ProAuthor, project instruction, frameworks and variations of frameworks, self-assessment, software, structured study material, system approach, testing, maintenance, visualisation, peer assessment, student-centered learning, project life cycle
Annotation in original language:
Kapitola předkládá přehled o přístupech k evaluaci eLearningu z našich i zahrančních zdrojů. Vzhledem k záměru projektu , předložit model pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku, jsme se rozhodli pro systémový přístup. Při studiu dostupných zdrojů o eLearningu jsme se zaměřili mj. na takové studijní materiály, které by nám pomohly zvolit vhodné subsystémy či prvky v systému evaluace eLearningu. Jako ukázky jsme vybrali Kirkpatrickův čtyřúrovňový model, rámcový model pro evaluaci eLearningu autorů Hughese a Attwella, švédský model pro hodnocení kvality eLearningu a práce Badula Khana, ve kterých autor systematicky objasňuje souvislosti důležité pro vytváření smysluplného eLearningového prostředí.
Annotation in english language:
This chapter provides a summary on approaches to evaluation of eLearning. The goals of this project are to develop a systems approach to evaluation of eLearning and to determine factors that may influence the quality, effectiveness and economy of eLearning. When studying available resources on eLearning, we focused on those that would help us to choose suitable subsystems or elements in the eLearning evaluation system. As examples, we chose Kirkpatrick?s four-level model, a framework model for evaluating eLearning by authors Hughes and Attwell, a Swedish model for assessing eLearning quality and the work of Badul Khan, in which the author systematically clarifies the matters important for creating a sensible eLearning environment.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A130176Y
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules