OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Informační vzdělávání učitelů - jak dál?
Citace
Kapounová, J. Informační vzdělávání učitelů - jak dál?.
In:
Konference POŠKOLE 99: Sborník semináře POŠKOLE 99 1999-04-14 Sedmihorky.
Praha: Pedagogická fakulta UK Praha, 1999. Pedagogická fakulta UK Praha, 1999. s. 165-168. ISBN 80-01-01970-5.
Subtitle
Publication year:
1999
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
165
Page to:
168
Form of publication:
ISBN code:
80-01-01970-5
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník semináře POŠKOLE 99
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta UK Praha
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Konference POŠKOLE 99
Conference venue:
Sedmihorky
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
information society; information training of teachers; computer literacy
Annotation in original language:
Většina lidí, kteří se nějakým způsobem zabývají vzděláváním, si uvědomuje, že je nezbytné připravit současné žáky na budoucí život v informační společnosti. Otázkou není zda informační výchova má či nemá své místo na školách, ale ptáme se, jaký má být obsah této informační výchovy. A začít musíme u budoucích učitelů. Přístupy k informační výchově se liší ? od technických přístupů po informační gramotnost, k tomu přistupují požadavky hlubšího studia informatiky a mediální výchovy. Otevíráme diskusi na uvedené téma, chceme vyzvat ke spolupráci na společných projektech a tvorbě studijních materiálů.
Annotation in english language:
Most teachers and people concerning in educational institutions now realise that it is necessary to prepare our children for living in the information society. The question is what should be the content of information training of teachers of primary and secondary schools? The approach to information education of teachers differs too much: from very technical aspects via acquirements of computer literacy to the claim on deeper study of informatics and medial literacy. In the present paper I want to open discussion about the information education of teachers and invoke some co-operation in development of projects and study materials.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/99:00000071
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules