OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Informační klubovny
Citace
Kapounová, J. Informační klubovny.
In:
Seminář POŠKOLE 98: Sborník semináře POŠKOLE 98 1998-04-15 Sedmihorky.
Praha: Pedagogická fakulta UK, 1998. Pedagogická fakulta UK, 1998. s. 118-120.
Subtitle
Publication year:
1998
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
118
Page to:
120
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník semináře POŠKOLE 98
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta UK
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Seminář POŠKOLE 98
Conference venue:
Sedmihorky
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
infomation handling; education; primary and secondary schools; learning laboratories;
Annotation in original language:
Školy mohou čerpat informace z nejrůznějších zdrojů vnitřních i vnějších. Důležitost informačních center ve školách nabývá nového významu, stávají se výukovými laboratořemi, které nejen poskytují informace, ale také lze nabýt konkrétní dovednosti v práci s informacemi. Vybavit školy takovým mocným pedagogickým nástrojem je úkol dlouhodobý, který však přinese školám mnohonásobný užitek.
Annotation in english language:
Information resources can be taken to be anything in school or its environment which may be used to help teaching or learning. The significance of information centres in schools gets a new meaning. The centres should become learning laboratories providing a cross-curricular learning environment and offering opportunities for development of information skills, but also providing a physical work place for use of a range of materials. To equip schools with such a powerful pedagogical instrument should be a priority of educational authorities at all levels; it would also mean integration of integration technology in education with long-term aims
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules