OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra fyziky (31300)
Název
*
:
ICT in Changes of Learning Theories
Citace :
Mechlová, E. a Malčík, M. ICT in Changes of Learning Theories.
In:
ICETA2012, Proceedings.
Košice: 2012 IEEE, 2012. 2012 IEEE, 2012. s. 253-262. ISBN 978-1-4673-5123-2.
Podnázev :
Rok
*
:
2012
Obor
*
:
Pedagogika a školství
Počet stran
*
:
399
Strana od
*
:
253
Strana do
*
:
262
Forma vydání
*
:
Tištená verze
Kód ISBN
*
:
978-1-4673-5123-2
Kód ISSN :
Název sborníku
*
:
ICETA2012, Proceedings
Sborník :
Mezinárodní
Název nakladatele
*
:
2012 IEEE
Místo vydání
*
:
Košice
Stát vydání :
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference :
IEEE 10th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Místo konání konference
*
:
Stará lesná, Slovensko
Datum zahájení konference
*
:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce
*
:
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
ICT, learning theory, behaviorism, cognitivism, constructivism, connectivism, research, science teacher, inquiry-based education
Popis v původním jazyce
*
:
Learning theories have been developed over the past 150 years. Positive features from many theories influence teaching/learning process in schools to this day. From the point of view information and communication technology there were four learning theories that have been often utilized in the creation of instructional environments: behaviourism, cognitivism, constructivism, and connectivism. Connectivism is learning theory for the digital age. It was introduced as a theory of learning based on the premise that knowledge exists in the world rather than in the head of an individual. Paper will discuss impact technology on relations to learning theories behaviourism, cognitivism, constructivism, and connectivism in school practice with research results of science teachers. The last part of paper gives example of using ICT in the inquiry-based education in science subjects.
Popis v anglickém jazyce
*
:
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/12:A13016QV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules